Kooitus: Tehisintellekt ja selle kasutamine õppetöös
Koolitaja on Andres Karjus, Tallinna Ülikooli kultuuriandmete analüüsi teadur ja Datafigure OÜ koolitaja.
Peamised teemad:
- Milline on ChatGPT ja teiste tehisintellekti lahenduste võimekus erinevate ülesannete lahendamisel (sh kirjandid, lugemispäevikud, referaadid, programmeerimisülesanded, loomingulised tööd)?
- Milles tehisintellekti tööriistad võiks õpetajale abiks olla?
- Kuidas õpetaja saab kasutada ChatGPT-d õpilaste tööde kontrollimiseks ja hindamiseks?
- Kuidas õpetaja saab kasutada ChatGPT-d õpilaste töödele tagasiside andmiseks?
- Milliseid õppematerjale on võimalik ja mõistlik genereerida ChatGPT abil ja kuidas seda täpsemalt teha?
- Kas ja kuidas tehisintellekti-põhiseid tööriistu peaks juba integreerima õppetöösse?
- Kuidas õpetada õpilasi ChatGPT-lt küsimusi küsima?
- Kas saab ära tunda, kas kirjandi või tekstülesande on kirjutanud õpilane või ChatGPT? Miks klassikaline “plagiaadi” kontseptsioon pole enam eriti relevantne?
- Kuidas hinnata õpilaste töid, mis on kas osaliselt või täielikult masina poolt toodetud?
- Kuidas õpetada õpilasi tegema vahet õigel ja valel informatsioonil ja ennetada valeinfo levikut?
- Kuidas hoida lähitulevikus õpilaste tasakaalu ChatGPT ja teiste õppevahendite kasutamisel?
- Kuidas motiveerida õpilasi tegema baasoskusi arendavaid ülesandeid, kui AI suudab need nende eest ära teha?
- Kuidas ennetada ebavõrdsust õpilaste seas uues olukorras?
Ülevaade uutest AI tööriistadest (ChatGPT, Bing Chat, Perplexity jne) nende katsetamine erinevate ülesannete lahendamisel.
Avaldatud 27.11.2023.
Viimati muudetud 27.11.2023.