24 | 06 | 2017

Rotax MAX Challenge Grand Final


8. - 14. novemberil  toimus 16.-ndat korda Rotax MAX Challenge Grand Finals
2015 kardispordis ehk lühidalt öelduna
Rotaxi Maailmakarikavõistlused Portugalis, kus osales 60-st riigist 288 erinevate riikide parimat kardisportlast.
Võisteldi 4 võistlusklassis, igas võistlusklassis oli 72 võistlejat.

Kõige noorem võistlusklass MM-il on Rotax MAX Junior, kus võistlevad
13-16-aastased võistlejad. Selles võistlusklassis võistles Eesti esindajana Karl Leesmaa.
Karl lõpetas 2015. aasta kardihooaja üliedukalt.
Balti Karikavõistlustel saavutas ta üldarvestuses II koha.
Eesti Karikavõsitlused Karl võitis ning Eesti meistrina sai ta pääsme MM-ile.


Eesti koondis oli 5 liikmeline. Karl oli kõige noorem Eesti Koondise
võistleja (14-aastane). Võistlusreeglid on väga karmid ning
võistlustel peab lisaks andele, vastupidavusele ning suurepärasele
sõiduoskusele olema ka palju õnne. Võistlejal on kaasas vaid kiiver ja
sõiduvarustus. Võistlustehnika saavad võistlejad loosimise tulemusena
võistluste korraldaja poolt ning võõra kardiga sõitmine on kahtlemata
keerulisem, kui isikliku kardiga, millega võistlejad on harjunud
sõitma.

Võistlus oli pikk ja kestis nädala. Esimesel päeval toimus
võistlustele registreerimine, reeglite tutvustamine ning õhtul
avatseremoonial erinevate riikide esinduste tutvustamised. Järgmisel
päeval toimus võistlustehnika loosimine ning võistlusteks
valmisseadmine. Kolmandal päeval toimusid ametlikud treeningud. Edasi
algasid juba võistlused. Läbida tuli kolm ajasõitu, mille tulemusena
oli võimalus pääseda 28-l võistlejal otse finaali. Kes otse finaali ei
pääsenud, said veel Second Chance ajasõidu, millest pääses veel
finaali 6  võistlejat. Kolme ajasõidu viimased 10 võistlejat ei
pääsenuda enam ka Second Chance ajasõidule ja olid automaatselt
finaalist väljas.

Karlil läks kokkuvõttes väga hästi. Esimene ajasõit 4. koht. Teine
ajasõit lõpetas 11-kohaga, kuid sai kohtunikelt karistuseks 10
sekundit ja langes 23-le kohale. Kolmas ajasõit sõideti Karl välja,
Karl sai kardi uuesti käima ja tagasi rajale, kuid teised olid juba
pikalt eest ära. Seega tulemuseks 33. koht. Kolme ajasõidu tulemusena
Karl punktidega otse finaali ei pääsenud, kuid sai võimaluse osaleda
Second Chance ajasõidus, kust pääseb finaali vaid 6 võistlejat. Karl
startis 11.-lt kohalt ja lõpetas 3-nda kohaga, seega oli pääs finaali
välja võideldud! Eesti koondisest pääses finaali 5-st võistlejast 3
s.h. Karl.

Eelfinaalis startis Karl 31-lt kohalt, kuna startida tuli üsna lõpust,
siis takerdus Karl ka mitmetesse võistlusolukorras tekkinud
avariidesse ja lõpetas 23. kohaga. Finaalsõidu stardis sai Karl
suurepärase stardi ning tõusis stardis kohe 14-le kohale, kuid siis
juhtus tema taga raske õnnetus ning võistlus katkestati punase lipuga.
Peale seda, kui üks võistleja kiirabiga rajalt ära viidi ning rada
korrastati anti kordusstart. Kuna õnnetus juhtus esimesel ringil, siis
pidid kõik võistlejad enda esialgsed stardikohad tagasi võtma. Uues
finaalsõidus sattus Karl avariisse, mille tulemusena lendas kart
rajalt välja. Karl sai rajale tagasi, kuid selle tulemusena langes ta
jällegi viimaseks. Finaalsõidu lõpetas ta 28 kohaga. Jõuda välja
finaali, lõpetada finaal ning olla kiiruse poolest oma võistlusklassis
maailma parimate hulgas TOP kümnes - see on väga suur saavutus! Kuigi
võistlus oli raske ja ülipingeline, oli see kahtlemata väga suur
kogemus!!!

Share