26 | 09 | 2017

4. b klassi õpilaste õppekäik AHHAA keskusesse

11. oktoobri hommikul asusime bussiga Tartu AHHAA keskuse poole teele. Ees ootas astronoomiaalane õppepäev.

Kohale jõudsime mõned minutid enne keskuse avamist, ilm oli karge, õnneks kuiv. Suurt lusti pakkus õpilastele keskuse eest olev inimjõul üles kaalutav Mitsubishi elektriauto. Ühiselt köitel rippudes möödus aeg imekiiresti.

Juba tuligi giid trepile meid tervitama ning meid juhatati Laika nime kandvasse õpituppa.

Töötasime viies väikeses rühmas, lahendamiseks anti mapp töölehtedega.

Õpilased pidid lahenduse abinõud ( erinevad kaalud, optilised abivahendid, instrumendid  jne) leidma keskuse suurest saalist. Kõik õpilased tulid tööga kenasti toime. Mõned arvutusülesanded olid mõnele lapsele natuke keerulised, kuid giidid olid oma selgitustega kohe nõuks ja abiks.

Õppepäeva pärliks oli planetaarium! Efektsed kaarjale seinale kuvatud planeedid, tähed, Linnutee olid köitvad! Giidi jutt ja Kuule kukkunud kosmosehädalise tööleht olid huvitavad! Päeva lõpuks koostas iga õpilane taevakaardi, mille abil saab määrata ka kellaaega. Tähtkujud on sel kaardil vanade eestipäraste nimedega.

  

Õpilased õppepäevast:

„Mulle meeldis see, kui me pidime erinevaid ülesandeid tegema koos oma tiimiga.“

„Kui lõunapausi järel saime vaba aega, oli meil kõigil huvitav ja lõbus!“

„See oli kõige parem päev minu koolielus üldse!“

„Mulle meeldis see ka, kui me tegime tähekaarti!“

„Mulle meeldis ikka väga AHHAAs, kuigi ma olen seal palju käinud. Eriti meeldis planetaarium ja vaba aeg. Giid oli ka väga tore ja töötoad olid huvitavad.“

„Ma sain palju teadmisi juurde!“

Oli ka neid, kelle meelest olid ülesanded keerulised ja õppepäev pikk. Ühises arutelus giidiga tehti omapoolseid ettepanekuid, mida järgmisel korral teha võiks. Näiteks natukene kergemaid arvutusülesandeid .

Mina nägin oma klassi õpilasi uuest küljest: neile meeldib koos toimetada, nad on loomuldasa uudishimulikud ja suudavad grupis probleemideta töötada. Kui mõni asi on raske, siis otsivad nad siiski lahendusi ja ei anna niisama alla. Üksteist toetatakse, niimoodi ületati ka kõrgusekartus ning roniti kõige kõrgemale korrusele arvutamisülesannet täitma.

5. c klassi õpilaste õppekäik Sagadisse

KIK-i ülekoolilise projekti „Õpime õppekäikudel“ raames toimus 5. c klassi õpilaste õppekäik Sagadi Looduskeskusesse 6. oktoobril 2016

Õppekäigul osalesid kõik 5. c klassi õpilased.
Kohapealne programm Puudest algab mets oli õpilastele eakohane ja kaasahaarav.
Looduskeskuse juhendaja viis esmalt läbi praktilise õppetunni-töötoa, kus õpilased õppisid tundma erinevad Eesti puuliike nende välimuse, omaduste ja kasutuse kaudu. Õpilased täitsid töölehti ja pidid praktiliste ülesannete abil leidma vastused küsimustele puude ning metsa kohta.

Kuna õppekäik toimus lehtede langemise ajal, said õpilased järgnevalt teha ringkäigu looduskeskuse dendropargis ja otsida erinevate puude lehti. Ettevõtmine oli ühtaegu nii hariv kui ka füüsilist rakendust pakkuv.

Õppeprogrammi kolmas osa oli kohapealse metsamuuseumi külastus, kus õpilased said näha metsloomade topiseid, metsatöö seadmeid ja tutvuda metsakoosluse toimimisega stendide ja õppeülesannete abil. Muuseumi külastus oli huvitav ja kaasahaarav.
Viimaseks ettevõtmiseks oli jalutuskäik metsas ja mere ääres. Õpilastele näidati erinevaid puuliike, samblikke, metsa elustikku ning räägiti alusmetsa eripärast. Õpilastele anti suurendusklaasid, mille abil sai eriti lähedalt ja lahedalt näha seda, mis jääb paljale silmale muidu nähtamatuks.

Klassijuhatajana küsisin mitmelt õpilaselt, kuidas neile meeldis. Vastus oli justkui ühest suust: LAHE!

 

3. klasside õpilaste õppekäigud Aegviitu

KIK-i ülekoolilise projekti „Õpime õppekäikudel“ raames toimusid 3. klasside õpilaste õppekäigud 27. – 29. septembrini Aegviidu Looduskeskusesse. Tegelikult on ju nii, et kõige parem viis loodust õppida on ikka looduses viibides. Programm, mille läbisime kandis pealkirja „Mets kui apteek“.

Oma ringkäiku alustasime  Aegviidu loodusmajast. Meile räägiti ravimtaimedest ja mürgistest taimedest ning sellest, kuidas looduses kõik omavahel seotud on. Seejärel läbisime 2,2 km pikkuse metsaraja, kus meie matkajuht Uku meile palju uut ja huvitavat rääkis. Ta tutvustas  ravimtaimi ja seda, kuidas neid kasutada. Samas hoiatas ka mürgiste taimede eest – kui sa taime ei tunne, siis ära tema marju söö!

Matka lõpetasime väikese piknikuga ning seejärel täitsime ka töölehed.



Mõned arvamused õppekäigul kogetust ja õpitust:
Lisette:
Ma sain teada, et mõned marjad on väga mürgised ja neid ei tasu süüa.                 
Ja seda ka, et  kui sa ei tea mingit marja, siis ära söö ja ära aja marju sassi ka.
Ade Eensoo
Ma õppisin, et mõned marjad on nii mürgised, et enam kiirabi ka ei aita. Kui sa mingeid marju ei tea, siis ära söö neid.
Karola Lee
Ma õppisin, et metsas leiduvatest taimedest saab rohtusid teha. Ma ei tohi süüa võõraid marju.
Kristjan Tobias
Mulle meeldis väga, sest ma sain natukene targemaks.     

Siim
Me saime proovida kuusevaiku. Alguses oli see vastik, aga pärast oli hea.
Annabel
Sõime pohli, mustikaid.  Õppekäik oli tore ja huvitav.
Ragne
Loodusest on palju õppida.

5. klasside õpilaste õppekäik Sagadisse

5.a ja 5.b klassi õpilased õppekäik Sagadisse toimus 5. oktoobril 2016.
Õppekäigul osales 42 õpilast. Programmis „Mets kui kooslus“ oli ette nähtud kaks töötuba ning matk metsas söömisega.

Esimene töötuba toimus looduskoolis. Töötoas oli õpilastel võimalus uurida mikroskoobiga liiva, kärbest, seent ja taimi. Lisaks tuli täita igal õpilasel tööleht. Selleks pidid õpilased kasutama oma meeli (haistmine, kuulmine ja kompimine).

Teine töötuba oli metsandusmuuseumis. Seal tegid õpilased rühmatööd. Rühmades tuli leida infot erinevate metsaliikide koosluste kohta.

Matk oli metsarajal ning ka mereääres. Metsas tutvustati erinevaid taimi ning õpilastel oli võimalik luubiga uurida loodust. Mere ääres sai nautida tormist merd.

Hannah: Mulle meeldis käia metsarajal. Meeldis ka luupidega asju uurida. Giid oli väga sõbralik ja lahke. Muuseumis meeldis mulle teha rühmatöö ja loomatopised. Mere ääres oli väga lahe ja mulle meeldis kive korjata.

Helis: Õppekäik oli väga tore. Sagadi mõis oli väga ilus. Mulle meeldis looduskool ja sealsed tegevused. Ülesanded, mis me tegime, olid ka väga huvitavad. Matk oli väga lõbus. Eriti meeldis mulle torm, tuul, meri ja suured lained.

Marcus: Mulle meeldis õppekäik Sagadisse. Me saime lahendada erinevaid ülesandeid, saime mere ääres käia ja joosta. Giid rääkis metsast ja seda oli põnev kuulata. Tegime ka rühmatööd.

Kertu: Mulle meeldisid Sagadis väga loodusmuuseum ja matkamine. Loodusmuuseumis meeldis mulle ülesanne, kus pidime puu kohta kirjutama, mis loomad selle juures elavad ning keda, nendest loomadest oleme näinud. Matkal saime luupidega uurida, mere ääres olla ja kiikuda. Mulle meeldis seal väga ja ma lähen sinna kindlasti oma perega uuesti.

Anders Mait: Õppekäik meeldis mulle väga, sest ma sain uusi teadmisi looduse kohta. Kõige rohkem meeldis mulle loodusmuuseumis testi tegemine. Tore oli mikroskoobiga uurida liblikat, seent, kärbest ja lilleõisi. Huvitav oli kuulata, mis häält, mingi asi teeb. Mulle meeldis ka metsas. Seal oli tore luubiga pisikestesse pragudesse piiluda.

Liilia-Maria: Mulle meeldis Sagadis käik väga. Eriti meeldis matk metsas ja mere ääres. Mere ääres oli väga suur tuul, mis tekitas ka suuri laineid. Loodusmuuseumis meeldis mulle grupiga täita töölehte. Seal oli ka palju loomade topiseid, mida sai pildistada. ma soovitan teistele ka seda matka ja kõike, mis seal juures oli.

Mehis:Loodusmuuseumis oli lahe, seal oli loomade topised, mis olid nagu päris. Looduskoolis meeldis mulle ka, kus pidime ära arvama, mis on kotikestes ja purkides. Meeldis ka matk metsa ja mere äärde, kus korjasin ilusaid kive. See oli halb, et oli tuuline. Mulle meeldis väga see ekskursioon.

Keili: See koht kus me käisime, on Lääne-Virumaal. Mulle meeldis muuseumis vaadata loomade topiseid. Huvitav oli ka täita töölehte. Looduskoolis saime vaadata mikroskoobiga liblikat, kärbest, seent, liiva ja lille. Enne matkale minekut sõime. Matk oli väga lahe. Giid rääkis meile taimedest ja loomadest, kuulasime lindude häälitsusi. Mulle meeldis päev Sagadis väga.

Tristan: Me käisime Sagadi metsamuuseumis looduskoolis ja metsas ja mere ääres matkamas. Muuseumis  ja looduskoolis täitsime töölehti puude ja nendega seotud loomade ja lindude kohta. Looduskoolis  saime vaadata mikroskoobiga ja täita töölehte erinevate puude kohta.. Mulle meeldis kõige rohkem matk. Ma oleks tahtnud rohkem metsamuuseumis ringi vaadata ja matkata. Kokkuvõtteks oli tore reis ja hariv, mulle meeldis Sagadis ja ma tahaks mõni teine kordki sinna minna.

2. klasside õpilaste õppekäik

23. ja 26. septembril käisid teiste klasside õpilased külas RMK Elistvere loomapargi asukatel.
Õppekäik toimus KIK-i projekti raames.
Elistvere loomapark asutati 1997. aastal. Loomapark loodi vigastatud või orvuks jäänud metsloomade turvakoduks. Täna elavad Elistvere loomapargis nende loomade järglased või teistest loomaparkidest-aedadest saadud asukad: oravad, nugised, tuhkrud, ilvesed, halljänesed, rebased, kährikkoerad, metssead ja metskitsed, kabehirved, põdrad ja põhjapõdrad, piisonid, pruunkaru ja terve hulk närilisi.
Elistvere loomapargi eesmärgiks on jagada loodusharidust ja pakkuda võimalusi metsloomade vaatlemiseks nendele omases keskkonnas.

Kõigepealt külastati loomaparki, kus olid piisonid, karu, põdrad, jänesed, oravad, rebased, nugised ja teised Eesti metsades elavad loomad ning närilised. Giid rääkis väga huvitavalt nendest loomadest ja nende järglastest.

Pärast lahendasid õpilased ristsõna loomalaste kohta, kus meenutati, mis giid rääkis. Õpilased osalesid ka meisterdamise töötas, kus voltisid metssea põrsa, mis ei olnudki nii kerge. Lõpuks mängiti mängu „Loomalapsed“.

Lastele meeldis õppekäik väga, sest see oli õpetlik ja huvitav.