25 | 11 | 2017

3. klasside õpilaste õppekäik Kurgjale

17. septembril käisid kolmandate klasside õpilased Kurgjal C.R. Jakobsoni Talumuuseumis.
Meil oli seal programm "Eesti toidu aastaring talus".

Õpilased tutvusid talus toodetud toiduainetega, panid põlled ette ja tegid ise toidu valmistamisel käe valgeks, vaatasid lauta ja teistesse taluhoonetesse ning lõpuks istusid taluperedena pika laua taha sööma.

Õpilaste arvates olid kõige toredamad taluloomad ning võimalus ise kaeraküpsiseid küpsetada. Enda tehtud kaeraküpsised olid  väga maitsvad.

3. lennu parvematk

Sellel ajal, kui Türi Põhikooli 3. lennu õpilased õppisid järgmisel päeval toimuvaks matemaatika eksamiks, sisenesid klassi õpetajad, kes teatasid, et saame täiesti tasuta minna parvematkale Emajõe-Suursoole. Üllatuslik, ent agaramad panid nimed kirja.
Parvematk toimus 27.-28. juunil ning see oli meie lennu viimane ühisreis. See oli hea viis oma klassikaaslastega suvele algus panna. Isegi ilmaga vedas. Kui paar päeva enne matka oskasid kõik oodata vaid vihmast ja külma ilma, siis tegelikult oli kõik vastupidi: seal, kus on 3. lennu säravad õpilased, seal on ka päike ja soojus. Läbi aastate oleme koolieksursioonidele kaasa võtnud ilusa ilma.
Öö veetsime keset vett loksuvas parvemajas, kust ainuke pääsetee oli istuda kanuusse või paati ja lihtsalt eemale aerutada. Mõned meist olid lausa nii kanged, et otsustasid öö veeta parvel, mitte majas. Aga mis korralik matk see on, kui öösel parv ära ei kao? Ja niimoodi me olimegi kell kolm öösel õues, jagasime isegi ülesanded ära: ühed jagasid käske, teised täitsid neid. Sidusime parve ühest ostast lahti, teise nurga panime maja küljes oleva kanuu külge, et parv majast kaugemale läheks. Ka õpetajatel oli lõbus olnud. Muretsema pani see, et äkki keegi on kuutõbine ja kõnnib öösel parve pealt vette. Aga sellega läks õnneks ja kõik magasid rahulikult.
Saime tänu meie matkajuhile (Kalle ( mees, tänu kellele meie parved liikusid) ka mootorpaadiga sõita. Isegi natuke juhtida, mis oli väga hea uus kogemus.
Arvame, et mitte keegi meist ei kahetse sellele matkale minemist, vaid kahetsema peaksid hoopis need, kes kaasa ei tulnud.

Liisa Tamm, Keiti Aasavelt

6.b ja 6.c klassi õpilaste õppekäik

23 õpilast 6.B ja 6.C klassist osales 15. aprillil C. R. Jakobsoni Talumuuseumi programmis "Puidu kasutamine talus".

Eesmärk oli tutvuda erinevate puuliikide kasutamisvõimaluste ja -oskustega Eesti talu töödes ja tegemistes.
Giidi juhtimisel toimus ringkäik muuseumi territooriumil. Külastati ka vana veskit, kus kõneldi C. R. Jakobsonist ja tema seosest muuseumiga. Huvitavaim osa oli seotud praktilise tegevusega: tutvustati puulõikusmasinat, millega on tänaselgi päeval võimalik katuselaaste lõigata; proovida kahemehesaega puid saagida, liigmeistriga palke koorida ja puid riita laduda. Oli teadmiste kontroll, kus tuli õige puuklots panna oma sildi juurde.

Mis meelde jäi? - C. R. Jakobson armastas väga loodust ja loomi pühendades oma elu ja tegemised looduse kaitsele, eriti metsa kaitsele. Jakobsoni lemmikpuu oli lehis. Väga huvitavad olid puidust valmistatud nõud, tööriistad ja endisaegsed palkhooned.

Kingituseks said õpilased kaasa lauamängu ja väga õpetliku raamatu „Puidu kasutamine talus“.

1.b, 5.a ja 5.c klassi õpilaste õppekäik

14. aprillil osalesid 1.b, 5.a ja 5.c klassi õpilased Kurgja talumuuseumi poolt korraldatud programmi raames õppekäigul teemal „Toidu aastaring talus“.

Päev algas veski juures, kus 1. klassi õpilased suundusid rehetuppa valmistama kaerahelbeküpsiseid ja suuremad alustasid ringkäiguga veskist. Hiljem vahetati grupid. Ringkäigul talus vesteldi teemadel: Mis tuleb aiast, põllult, laudast ja veskist. Vaadati talus kasvavaid loomi, linde ja küülikuid. Väikeste loomalaste oma käega katsumine oli nii mõnelegi esmakordne kogemus.

Peale ringkäiku oli ühine söömaaeg,  moodustati pered ja jaotati rollid nii nagu need olid vanasti ühes taluperes. Vastati küsimustele: Kust tuleb toit? Kust tuli toit vanasti? Kuidas see sõltus aastaaegadest? Millest toitu valmistati ja mida söödi?

Lõunasöögiks söödi ühepajatoitu „Sõbrad potis“, joodi õunamorssi, magustoiduks oli kohupiimakook ja ise tehtud küpsised.

Päeva lõppedes vaadati päevale tagasi ning iga laps sai töövihiku, kus on sees ülesanded ja  retseptid.

Koju jõudes olid lapsed veetnud ühe toreda ja meeleoluka päeva talus ja saanud kõhu täis. Näksimist jagus ka kaasa võtmiseks.

Õppekäik Tallinna Tehnikaülikooli

9. c klassi õpilased käis 5. detsembril  tutvumas Tallinna Tehnikaülikooliga.
Tegemist oli võidetud ekskursiooniga  ning esimestena said Tarkuse retkest osa võtta just meie kooli õpilased.
Päev oli äärmiselt sisutihe, nelja tunni jooksul tutvuti erinevate valdkondadega:

  • energeetika,

  • mehaanika,

  • robootika,

  • infotehnoloogia.

Näha sai 3D printerite tööd, humanoidroboteid, kõige uuemaid nutilahendusi Mektory innovatsioonikeskuses ( näiteks Samsungi „smart class“) tutvuti erinevate rahvusvaheliste projektidega ( näiteks ülieduka  FEST12 tegemistega)  ja palju muud.
Kõlama jäi mõte, et Eestis on väga head võimalused õppimiseks, lihtsalt tuleb ise olla töökas ja õppijal peab olema idee ning tahtmine. Eriti rõhutati, kui vajalik õppeaine on matemaatika.

Õpilaste arvamused:

  • seda oleks üheksandikele väga vaja, sest erinevate alade tutvustamine aitab teha edasiõppimise valikuid;

  • selliseid õppepäevi võiks kindlasti rohkem olla, siis õpilane näeb, milliseid võimalusi pakutakse;

  • silmaring on nüüd laiem, nägin lähedalt, kuidas robotmasinad tööd teevad ja millised on õppimisvõimalused TTÜs;

  • põnev ja hariv päev, pani mõtlema robootika õppimisest;

  • sain teada asjadest, millest enne aimugi polnud.