25 | 11 | 2017

4. b klassi õpilaste õppekäik AHHAA keskusesse

11. oktoobri hommikul asusime bussiga Tartu AHHAA keskuse poole teele. Ees ootas astronoomiaalane õppepäev.

Kohale jõudsime mõned minutid enne keskuse avamist, ilm oli karge, õnneks kuiv. Suurt lusti pakkus õpilastele keskuse eest olev inimjõul üles kaalutav Mitsubishi elektriauto. Ühiselt köitel rippudes möödus aeg imekiiresti.

Juba tuligi giid trepile meid tervitama ning meid juhatati Laika nime kandvasse õpituppa.

Töötasime viies väikeses rühmas, lahendamiseks anti mapp töölehtedega.

Õpilased pidid lahenduse abinõud ( erinevad kaalud, optilised abivahendid, instrumendid  jne) leidma keskuse suurest saalist. Kõik õpilased tulid tööga kenasti toime. Mõned arvutusülesanded olid mõnele lapsele natuke keerulised, kuid giidid olid oma selgitustega kohe nõuks ja abiks.

Õppepäeva pärliks oli planetaarium! Efektsed kaarjale seinale kuvatud planeedid, tähed, Linnutee olid köitvad! Giidi jutt ja Kuule kukkunud kosmosehädalise tööleht olid huvitavad! Päeva lõpuks koostas iga õpilane taevakaardi, mille abil saab määrata ka kellaaega. Tähtkujud on sel kaardil vanade eestipäraste nimedega.

  

Õpilased õppepäevast:

„Mulle meeldis see, kui me pidime erinevaid ülesandeid tegema koos oma tiimiga.“

„Kui lõunapausi järel saime vaba aega, oli meil kõigil huvitav ja lõbus!“

„See oli kõige parem päev minu koolielus üldse!“

„Mulle meeldis see ka, kui me tegime tähekaarti!“

„Mulle meeldis ikka väga AHHAAs, kuigi ma olen seal palju käinud. Eriti meeldis planetaarium ja vaba aeg. Giid oli ka väga tore ja töötoad olid huvitavad.“

„Ma sain palju teadmisi juurde!“

Oli ka neid, kelle meelest olid ülesanded keerulised ja õppepäev pikk. Ühises arutelus giidiga tehti omapoolseid ettepanekuid, mida järgmisel korral teha võiks. Näiteks natukene kergemaid arvutusülesandeid .

Mina nägin oma klassi õpilasi uuest küljest: neile meeldib koos toimetada, nad on loomuldasa uudishimulikud ja suudavad grupis probleemideta töötada. Kui mõni asi on raske, siis otsivad nad siiski lahendusi ja ei anna niisama alla. Üksteist toetatakse, niimoodi ületati ka kõrgusekartus ning roniti kõige kõrgemale korrusele arvutamisülesannet täitma.

Share